Isnin, 26 Oktober 2015

Resepi Nugget Ala KFC

Teks : Zaharatul Laili Mat Sanat
Sumber : Facebook


Alhamdulillah hendak share resepi nugget ala-ala KFC hari ini.  Sedap sangat saya buat minum petang untuk anak-anak,  en suami pon suka.  hihi

Bahan-Bahan
1) 500 gram daging ayam kisar jenama Ramly (Jenama Ramly senang sikit membentuk) saya tambah daging ayam biasa potong kecil-kecil 
2) 1/4 cawan serbuk roti 
3) Sedikit Cornflakes (Kisar Halus) Saya guna nestum
4) Serbuk lada hitam dan garam sedikit
5) Telur 2 biji (Kacau seperti telur dadar)

Cara-cara
1) Satukan daging ayam,  serbuk lada hitam,  serbuk roti dan garam
2) Gaulkan sebati kalau lembik tambah serbuk roti
3) Bulat dan bentukkkan mengikut kreativiti
4) Celup dalam telur kemudian ke dalam serbuk conflakes or nestum dan celup semula dalam telur.
5) Buat sampai habis.  Goreng sampai kekuningan atau perang.

Pesanan : Dekat rumah tiada conflakes saya guna nestum sedap juga.
Serbuk roti saya buat sendiri.  Mudah sangat.
Bakar roti gardenia dalam 2 keping.  Jangan hangus pula ya.  
Kemudian racik-racikkkan dan blender ke dalam blender kering ya.

Yeay siap boleh makan cicah sos dan mayonis

Pesanan : Maaf gambar tidak dapat di sertakan
Telefon saya tidak dapat disambungkan dengan laptop

Tiada ulasan:

Catat Ulasan