Khamis, 27 Ogos 2015

Kehidupan

Teks : Zaharatul Laili Bt Mat Sanat.
Foto : Koleksi Peribadi.
Alhamdulillah...
Hari ini 28/8/2015, Jumaat adalah hari terakhir saya berkerja di Syarikat Burnmark Industries Sdn Bhd.  Setahun di Burnmark Shah Alam dan enam tahun di Burnmark Bukit Sentosa, Rawang.
Manakala 2 tahun di Jabatan Logistik dan 5 tahun di Jabatan Perniagaan.

Saya mengambil keputusan untuk menjadi suri rumah tangga apabila suami bercadang untuk menukar kerja lain.  Jadi kami sepakat agar saya menjaga ank-anak di rumah kerana suami akan sering ke luar negara atas urusan perniagaannya.  Jadi lebih sesuai saya menjaga anak-anak dan memberi penuh perhatian kepada pembelajaran si abang yang sudah berumur lima tahun.

Sedih dengan keputusan diambil...jawapan saya tidak kerana itu impian saya dan pada saya itu juga impian mana-mana ibu yang ingin melihat anak-anak membesar di depan mata.  Alhamdulillah impian saya termakbul dengan izin Allah.  Rezeki kami.  Benar rezeki itu luas tidak kisah sedikit atau banyak.
Allah lebih mengetahui, perancangan Allah adalah yang terbaik.

Semoga saya berjaya mendidik anak-anak dengan tangan saya sendiri.  Menjadi penyabar dengan karenah mereka yang kian membesar.  Bersabar dengan kehidupan baru saya selepas ini.  Berjaya dengan Akademik Bekerja Di Rumah (ABDR)..banyak ilmu yang perlu saya belajar.
Sambil mengisi masa lapang saya.  Alhamdulillah..
Terima Kasih Allah.
Terima kasih juga rakan seperjuangan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan